Prije nego što se
postavi pitanje „Kako raditi?“ treba odgovoriti na pitanje „Što
raditi?“. Ova zbirka tekstova pruža pregled argumenata, stavova i
pomodnosti koji su usmjeravali ili danas usmjeravaju
konzervatore-restauratore u donošenju odluka - što raditi. Povjesničari
mogu revidirati svoje dijagnoze i vrijednosne sudove u svakom trenutku,
formulirajući ih posve diskurzivno. Prosudbe i odluke
konzervatora-restauratora, naprotiv, određuju izgled kulturne baštine
kao umjetničke kreacije i kao povijesnog dokumenta, sugerirajući
gledatelju određeno čitanje djela. Iz te osobite situacije proizlazi
odgovornost konzervatora-restauratora, ali i drugih koji utječu na
odluke jer su, u biti, prisiljeni konkretizirati svoje intencije i
kritičke prosudbe na samom djelu.
Knjiga je namijenjena
konzervatorima i restauratorima, te svima koji su zbog svojih
specifičnih znanja, vještina ili opreme povremeno ili profesionalno
uključeni u odlučivanje i u konzervatorsko-restauratorski rad
(arhitekti, građevinari, majstori zanatlije, umjetnici, razni
znanstvenici). Knjiga je namijenjena svim naručiteljima radova koji
utječu na definiranje vrste i opsega konzervatorsko restauratorskih
radova, visinu ulaganja, rokove ili na buduću uporabu djela (kustosi,
ravnatelji muzeja, svećeničke zajednice, kolekcionari i drugi
investitori).
SADRŽAJ
PREDGOVOR
UMJESTO UVODA
–
Denis Vokić:
Put do suvremene konzervatorsko-restauratorske struke i problemi
terminologije
–
M. Kirby Talley Jr.:
Oko primjećuje:
gledanje, prosuđivanje i connoisseurstvo
–
M. Kirby Talley Jr.:
Originalna intencija umjetnika
–
Alessandra Melucco Vaccaro:
Uloga prirodnih
znanosti i tehnologije
RAĐANJE MODERNE
KONZERVATORSKO-RESTAURATORSKE TEORIJE
–
Alessandra Melucco Vaccaro:
Rađanje moderne konzervatorsko-restauratorske teorije
–
Cesare Brandi:
Teorija restauriranja I.
–
Giovanni Carbonara:
Integriranje
prikaza: problemi u restauriranju spomenika
–
Albert France-Lanord:
Znati “propitati” predmet prije restauriranja
–
Marie Berducou:
Uvod u arheološko
konzerviranje
POVIJESNA
PERSPEKTIVA
–
Alessandra Melucco Vaccaro:
Povijesna perspektiva
–
Paul Philippot:
Povijesno
očuvanje: filozofija, kriterij, smjernice, I.
RESTAURIRANJE I
ANTIRESTAURIRANJE
–
Alessandra Melucco Vaccaro:
Restauriranje i
antirestauriranje
–
Alessandra Melucco Vaccaro:
Reintegriranje oštećenja
–
Max J. Friedländer:
O
restauriranjima
–
Albert Philippot i Paul Philippot:
Problem integriranja lacunae u restauriranju slika
–
Cesare Brandi:
Teorija restauriranja II.
–
Paolo Mora, Laura Mora i Paul Philippot:
Problemi prezentiranja
–
Umberto Baldini:
Teorija restauriranja i metodološko jedinstvo
–
Paul Philippot:
Povijesno očuvanje: filozofija, kriterij, smjernice, II.
IDEJA
PATINE
–
Alessandra Melucco Vaccaro:
Ideja
patine
–
Cesare Brandi:
Teorija restauriranja III.
–
Cesare Brandi:
Čišćenje slika s
obzirom na patinu, lak i lazure
–
Ernst van de Wetering:
Površina predmeta i muzejski stil
–
The American Institute for Conservation of Historic and Artistic Works (AIC):
AIC definicije
terminologije
–
European Confederation of Conservation-Restoration Organizations (ECCO):
Smjernice struke i Etički kodeks – I. verzija
(1993)
–
European Confederation of Conservation-Restoration Organizations (ECCO):
Smjernice struke i Etički kodeks – II. verzija
(2002-3)
–
Hrvatsko restauratorsko društvo (HRD):
Definicije osnovnih stručnih termina
–
Denis Vokić:
Metodologija
konzervatorsko-restauratorskog rada
POGOVOR |